כתב אישום נגד אחיה השילוני
|
|
|
|
ארגון הפגישה בין ירבעם ואחיה היה בתכנון אחיה
הפגישה של אחיה עם ירבעם הייתה לפני אספת העם בשכם על פי התנ"ך .
בעקבות הפגישה אורגן המרד מכאן שיש קשר בין פגישה זו לבין המרד.
בפגישה זו עודד אחיה את ירבעם לפלג את הממלכה על ידי המעשה הסמלי בקריעת השמלה.
נתינת עשרת הקרעים לירבעם היא רמז למלכות על ישראל.
אחיה שהתנגד לשלמה בעקבות בנית בית המקדש בירושלים , דבר שפגע כלכלית בנביאי וכהני שילה ובמרכז הדתי בשילה ובנוסף היה מקדש זה דומה למקדש כנעני מפואר,
לכן אחיה ניצל את קרבתו עם ירבעם(שבט אפרים) ואירגן איתו תוכנית למרד. זאת לא הייתה פגישה מקרית.
אחיה השילוני קורע את השמלה ל - 12 חלקים, זהו מוטיב הבגד.
כאשר אחיה קורע את שמלתו החדשה ובזאת "מקריב" אותה מוכיח כי הוא רוצה פילוג.
בשמואל א ט"ו 24-32 נאמר:"ויאמר שמואל אל שאול לא אשוב עמך כי מאסתה את דבר ה' וימאסך ה' מהיות מללך על ישראל ויסב שמואל ללכת ויחזק בכנף מעילו ויקרע. ויאמר אליו שמואל קרע ה' את ממלכות ישראל מעליך היום ונתנה לרעך הטוב ממך"
באותו רגע ששמואל קרע את "כנף מעילו" של שאול נקרעה ממלכתו מעליו וניתנה לחברו הקרוב והטוב ביותר. באמצעות הסצינה של קריעת השמלה ע"י אחיה רצה לרצה כי הממלכה מתפלגת ל-10 שבטים שבראשם יעמוד ירובעם ו-2 שבטים נוספים ינתנו לרחבעם.
|
|
אתר נבנה ועוצב ע"י דוד גולובן(י'4) | למעלה
|
|
|
|
דף בית
השמלה - כיצד היא מפלילה את אחיה בפילוג.
אחיה מניע את ירבעם להכריז מרד בשכם.
חשיבות שילה לאחיה כמרכז דתי במקום ירושלים.
ארגון הפגישה בין ירבעם ואחיה היה בתכנון אחיה.
חשבונו הפתוח של אחיה עם בית דוד בעקבות היותו צאצא מבית עלי.
הקשר הקודם בין אחיה לבין ירבעם בני שבט אפריים.